Fogyni életkor


Diétamatek: kalóriaszámlálás kezdőknek Hogyan kezdjen hozzá?

Írta: Iványi Orsolya Lassan. Nos, tavaly jutottam el arra a pontra, amikor meg kellett állapítanom, hogy ilyen dagadt még soha életemben nem voltam.

A kalóriaszámlálás első lépés az alapanyagcsere meghatározása. Biztos már nálunk is találkozott ezzel a fogalommal, ugyanis ez a kulcsa a helyes diéta összeállításának. Ez az érték mutatja fogyni életkor, hogy a szervezetének mennyi kalóriára van szüksége minimum egy nap csak ahhoz, hogy életben maradjon, és minden szerve jól működjön nyugalmi helyzetben.

fogyni életkor

A fogyni életkor egyébként egy gyakran használt szó a fitnesz- és élelmiszeriparban, de kevesen tudják, hogy mit is jelent igazából. Valójában az energia mértékegysége: 1 kalória 1 gramm víz hőmérsékletét 1 Celsius-fokkal képes megemelni.

Tehát az alapanyagcsere az az érték, ami alá szigorúan tilos menni, ha egészséges szeretne maradni. Ha nincsen egy olyan aktivitásmérője, ami kiszámítja önnek ezt az értéket, akkor a Harris-Benedict képlettel könnyen megteheti. Minél izmosabb, annál magasabb az alapanyagcsere-értéke, hiszen az izmokat a szervezetének több energiájába telik fenntartania.

Diétamatek: kalóriaszámlálás kezdőknek

Ezért is tanácsos súlyzós edzést végezni. Tehát, ha ön elégedett a jelenlegi formájával, véget is ért a kalóriaszámlálás. Azonban ha vannak speciális céljai, akkor még hátra van némi kalkuláció. Ha fogyni szeretne, nagyjából — kalóriával kevesebbet kell ennie, mint amennyi energiát a nap során felhasznál és persze amivel még nem megy az alapanyagcseréjéhez szükséges érték alá.

fogyni életkor

Érdemes először kisebb mínusszal kezdeni, és amikor stagnál a fogyás, még tud egy kicsit szigorítani. Ha némi izmot szeretne építeni és feszesebb alakra vágyik, akkor nőként napi — kalóriával többet egyen.

Miért nehéz fogyni 40 felett?

Vegye figyelembe a testalkatát. Ha könnyebben szed fel zsírt, kevesebb pluszt egyen. Ha inkább vékony testalkatú, bátran egyen többet. Férfiaknál az izomtömeg-építéshez a plusz-energiabevitel akár — kalóriát is jelenthet.

Mit egyen?

Fogyás 30 felett: kihívás vagy kínszenvedés?

A kalóriaszámlálás mellett van egy másik fontos tényező is. Ha már tudja, hogy mennyi kalóriát kell elfogyasztania a nap során, ideje fogyni életkor, miből ajánlott ezt súlycsökkenés általános jelei. Három fő makrotápanyag van: fehérje, szénhidrát és zsír. A fehérje nélkülözhetetlen akár fogyni, fogyni életkor izmosodni szeretne.

Ha alapvetően inkább testsúlyt szeretne csökkenteni, elég 0,75—1 gramm fehérje testsúly-kilogrammonként akkor is, ha nem sportol rendszeresen.

Napi kalóriaszükséglet kalkulátor

Ez azt jelenti, hogy egy 60 kilogramm testsúlyú nőnek napi 45—60 gramm fehérjét kell megennie. Ha az a célja, hogy izmot építsen és feszesítse az alakját, akkor naponta 1—1,5 gramm fehérjét kellene ennie testsúly-kilogrammonként. Ez egy 50 kilogramm testsúlyú nő esetén 50—75 gramm fehérjét jelent naponta. Egy gramm fehérje pedig 4 kalóriát tartalmaz.

fogyni életkor

A szükséges fehérjemeghatározás után ezt le kell vonni a napi kalóriából, és a fogyni életkor tetszés fogyni életkor szétosztani zsír és szénhidrát között. A minőségi zsír bevitele nőknek napi 40 grammnál kevesebb nem lehet a megfelelő vitaminfelszívódás és a hormonháztartás jó működése miatt. Ez napi fix legalább kalóriát jelent, mivel egy gramm zsír 9 kalóriát tartalmaz.

  1. Fogyás 30 felett: kihívás vagy kínszenvedés?
  2. Kövessen minket a Facebookon is!

Manapság divatosak a magas zsír- és alacsony szénhidráttartalmú étrendek. De azt vegye figyelembe, hogy az agyműködéshez — a munkához is — szüksége van szénhidrátra.

fogyni életkor

Az agya másból nem tud energiát szerezni. Ráadásul 1 gramm szénhidrát ugyanannyi kalóriát tartalmaz, mint a fehérje — vagyis 4 kalóriát.

Hogyan fogytam 15 kilót? - Hogyan lett önbizalmam?