Optimális pulzusszám a zsírégetéshez. Mi az a „zsírégető pulzus”?


A zsírégető pulzustartomány mítosza By: IQfitnesz.

To prevent automated spam submissions leave this field empty. Kösz válasz Tisztelt tanácsadó! Rendszeresen mozgok, bár a futás csak szezonális nálam.

Azt hinné az ember, hogy aki szakértőnek vallja magát, az konyít is valamit a dolgokhoz. Erre mit olvasok valamelyik nap egy fekvő alkalmatosságról elnevezett rovatban? A fitnesz szakértő-személyiedző azt javasolja, hogy ha fogyni akarsz, akkor tartsd alacsonyan a pulzusodat.

optimális pulzusszám a zsírégetéshez

Mi ezzel a gond? Neked elmondom, ő meg valószínűleg úgysem értené.

Kardió és pulzusszám

A szervezet energiatermelő és hasznosító rendszere egy igen bonyolult, de azért viszonylag jól ismert terület. Viszont ahhoz eléggé összetett, hogy amikor modellezni próbáljuk, akkor általában a különböző folyamatokat külön-külön vizsgáljuk.

Hogyan tudhatom meg, hogy mennyi a maximális pulzusszámom? Ahhoz, hogy a legtöbbet hozd ki a kardió edzésből, ki kell számolnod a maximális pulzusszámodat.

Mivel ezek más és más körülmények között hatékonyak, ezért az emberek hajlamosak külön kezelni őket és azt mondani, hogy nagyon kis terhelés és alacsony pulzus mellett csak zsírból nyerünk energiát, nagyon rövid és intenzív terhelés esetén meg csak a glikogén raktárakból.

A valóság ezzel szemben az, hogy szinte mindig minden folyamat egyszerre történik, csak optimális pulzusszám a zsírégetéshez arányuk változik.

optimális pulzusszám a zsírégetéshez

Optimális pulzusszám a zsírégetéshez a szervezetben van elég eltárolt glikogén, addig a egy sima séta esetében is lesznek sejtek, amelyek glükózból fognak energiát előállítani. Igaz, hogy a többség zsírból de a két folyamat egyszerre fog futni. És bizony ott lesz a tejsav is. Ettől persze még igaz lehet, hogy az adott terhelés mellett az energia nagy részét zsírból fogjuk előállítani.

optimális pulzusszám a zsírégetéshez

Tehát eddig még akár igaza is lehetne a szakértőnknek. Oké, de mi az a terhelés, amikor főleg csak zsírt fogunk lebontani?

  1. Alultápláltságot jelent.
  2. Célpulzus kalkulátor | keszthelyipiac.hu
  3. Mindenekelőtt el kell dönteni, hogy mi is legyen a cardio edzés célja.
  4. Fogyni dover nh
  5. Hogyan lehet elveszíteni a testzsír felét

Általában közvetve tudjuk csak megadni, azaz a pulzusszámot tudjuk meghatározni. Tehát, ha olyan lassan futnék, vagy olyan gyorsan sétálnék, hogy a pulzusom körül lenne, akkor arányaiban a legtöbb zsírt égetném el. Ez olyan kcal-t jelentene nálam átlagosan.

Ha ezt tisztán zsírból tudnám fedezni, akkor ez 56 gramm zsírt jelentene. Így, megint csak durván leegyszerűsítve a dolgot 20 órát kell egy kg zsír elégetéséhez mozogni.

Jelenlegi hely

Feltéve, hogy a kalóriabevitelünk pont fedezi a fenntartási igényt. Mi a helyzet, mondjuk egy HIIT edzéssel, vagy egy óra gyors futással, vagy testépítéssel.

optimális pulzusszám a zsírégetéshez

Igaz, hogy óránként akár kcal-t is elégetünk, de bizony annak nagy része glükóz felhasználásával fog történni. Az hogy milyen arányban azt szinte lehetetlen megmondani, mert erősen egyénfüggő és a terhelés idő-intenzitás függvényében jelentősen változhat.

optimális pulzusszám a zsírégetéshez

Viszont ha kevesebb zsírt is használtunk el az adott óra alatt még ott marad a misztikus után égető hatás. Ez ugyan messze nem annyira jól ismert terület, mint az anyagcsere folyamatok, de a regeneráció és az adaptáció ugyanúgy energiába kerül a szervezetnek.

"+_NEWS_RATING_YOU_LIKE_THIS_ARTICLE+"

A legjobb tippek a lecsökkentéshez ez egy igen hosszú folyamat, akár 48 óra is lehet. Így az egy óra intenzív mozgásunk legalább a dupláját fogja jelenteni, azaz kcal-t. Ez megint egyén és mozgásfüggő érték lesz, de a lényeg, hogy a zsírégető csoda pulzusunkhoz képest ! Ráadásul ez utóbbi, edzést követő energiafelhasználás már alacsony intenzitásnak számít a szervezet szempontjából, tehát tudja zsírégetésből is fedezni a nagyrészét.

"+_NEWS_RATING_YOU_DONT_LIKE_THIS_ARTICLE+"

Tehát: Egyrészt sokkal több kalóriát fogunk elhasználni adott idő ráfordításával, másrészt, ha arányaiban több is lesz ebből a glükózból származó energia, abszolút értékben a zsír mennyisége mégsem lesz kevesebb.

Harmadrészt pedig nem elég, hogy ezekkel a mozgásformákkal hatékonyabban lehet zsírt égetni, de még az alakunknak, a keringési rendszerünknek és az idegrendszerünknek is jobbat tesz.

Hatályos: Az adatok kezelésével összefüggésben Szolgáltató mint adatkezelő ezúton tájékoztatja a Honlapot igénybe vevő felhasználókat a Honlapon általa kezelt személyes adatokról, a személyes adatok kezelése körében követett elveiről és gyakorlatáról, a személyes adatok védelme érdekében tett szervezési és technikai intézkedéseiről, valamint az érintett felhasználó jogai gyakorlásának módjáról és lehetőségeiről. A Honlapról elérhető alábbi felületre, szolgáltatásokra vonatkozó adatkezelési szabályok külön tájékoztatókbantalálhatóak, amelyek az adott felületeken érhetőek el: Karrier, Hírlevél, Törzskártya, Sportolói jelentkezés. A cookie-val kapcsolatos részletes adatkezelési szabályok szintén külön tájékoztatóban találhatóak.

Lehet zsírégető tartományban tingli-tanglizni, de nem sok értelme van. Még kezdők esetében sem, mert nekik meg olyan gyorsan és könnyen felszalad a pulzusuk, hogy már a beöltözés során magasabb lesz, mint a zsírégető tartomány és akkor még el sem jutottunk a bemelegítésig. Szóval ne hallgassatok a fitnesz-sarlatánokra rám secsináljátok, ami jól esik, ahogy jól esik, a lényeg, hogy mozogjatok!

optimális pulzusszám a zsírégetéshez